Субота, 19.07.2025, 12:35
Вітаю Вас Гість | RSS

"Податковий кодекс Азарова-Тігіпка (КАТ) є викликом для українських підприємців..." - Меморандум незалежного обговорення Податкового кодексу від Фронту Змін
Горизонтальное меню с использованием CSS
Відео тижня

Дайджест новин
У Львові студенти вийдуть на Всеукраїнську акцію протесту проти комерціалізації освіти
Стрий протестує проти проекту нового Податкового кодексу
Центр громадської адвокатури дав висновки проекту закону України "Про Лобіювання"
Сьогодні о 19.00 год. відбудеться голосування за затвердження списків кандидатів в депутати до Львівської міськради.
У виборчих бюлетенях Львівщини лідируватиме Партія регіонів
СБУ “порадила” історику, який вивчає діяльність УПА, подумати про сім’ю
Експерти УЄФА позитивно оцінили хід будівельних робіт на новому стадіоні у Львові - Губицький
Депутати Львівщини висловили недовіру Василеві Горбалю
Із депутатів в мери: Тягнибок підсиджує Садового
Села Львівщини співпрацюють з ООН

Погода
Погода в Львові

Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Головна » Статті » Політична криза в Україні: причини,

Політична криза в Україні:причини, проблеми, механізми вирішення

Філіповський Віталій Сергійович

Запорізький національний університет

 м. Запоріжжя

                  Звертаючи увагу на економічну кризу, яка охопила всі сфери української дійсності, вважливе значення в вирішенні проблем, пов’язаних з нею має аспект з’ясування причин, які тим чи іншим чином вплинули на сучасне становище України. Однією з таких причин є політична криза, яка виступає стимулюючим та детермінуючим фактором в сучасному кризовому становищі. Звертаючись до хронології,  можна проаналізувати певний проміжок часу в політичному житті країни, який став, на мою думку, ключовим в створенні фундаменту майбутньої кризи. Це 2004 рік, який ознаменувався не лише скандально відомою президентською гонкою, але й прийняттям змін до діючої Конституції України.

                  Перехід країни до парламентсько – президентської форми правління, хоча і мав яскраво політичне забарвлення, але все – таки асоціювався (на першому етапі) як позитивна динаміка та перспектива, яка б могла вирішити багато питань, повязаних з авторитарністю влади до 2004 року. Це і плюралізм думок, і можливість їх реалізації в колегіальному форматі, і розширення ролі політичних партій та інші аргументи.

         Сьогодні в 2009 році ми вже говоримо про зовсім інші речі. Невдачі парламентаризму сьогодні вражають своєю масштабністю, починаючи від нефунціональності та закінчуючи партійною узурпацією. В цьому процесі хочу звернути увагу перш за все на :

·        Тенденцію масової непрофесійності, що обумовлено діючим виборним законодавством.

·        Посилення партійної дисципліни,  що в свою чергу є чинником,  який дискредитує сутність парламентаризму.

·        Відсутність чіткої законодавчої бази яка б регулювала характер взаємовідносин між гілками влади та між владою та опозицією.

·        Відсутність політичної волі та свідомості, що впливає на прийняття політичних рішень та функціонування державних інститутів.

              Розглядаючи детально кожний з цих аспектів, слід зазначити, що кожний з них відбувався в складі певного глобального процесу і має свої шляхи виходу:

1)    Проблеми пов’язані з політичною кризою дуже сильно залежать від проблем виборчого законодавства. Перехід до пропорційної виборчої системи з закритими партійними списками, створив таку систему, при якій звязок «виборець – народний депутат» немає жодного сенсу. Партійне керівництво в таких умовах узурпує владу, а партійні списки є носіями непрофесійних кадрів.

Шляхи виходу:

·        Зміна виборчої системи на пропорційну з відкритими списками. Саме цю систему я вважаю найбільш дієвою, враховуючи недоліки мажоритарної ( розподіл округів, партійні ярлики) та непрактичність змішаної.

·        Прийняття нового виборчого кодексу, який би закрив би всі питання, повязанні з виборчим процесом.

2)    Гостріше стоїть питання з таким процесом як конституційна реформа, яка фактично й уособлює собою той величезний комплекс проблем, який спровокував протистояння гілок влади. Варто зазначити, що процес значно закам’янілий, тому  зрушити цю проблему з місця зможе тільки прийняття нової Конституції, яка б чітко розмежовувала всі повноваження та обов’язки всіх органів державної влади, для скасування протиріч, які призводять до відвертого політичного протистояння.

 

Шляхи виходу:

·        Прийняття нової Конституції, яка б скасувала конституційну реформу, та по – новому розподілила державну владу за принципом «стримування та протидій», що б зробило державні органи взаємозалежними та приреченими на компроміс.

·        Прийняття закону «О опозиції», який би скоординував діяльність між владою та опозицію, закріпивши їх співпрацю.

 

3)    Проблема відсутності політичної волі та свідомості, на мою точку зору пов’язана з відсутністю загальноукраїнський традицій політичної діяльності, яка б дала змогу говорити про формування певної конкретної національної (не пострадянської) моделі державного управління. Відсутність цього призвело до того, що країна розвивалася в перші роки незалежності по радянській моделі, окремі елементи якої збереглися і по сьогодні.

 Шляхи виходу:

·        Формування національної ідея

·        Надання стимулу та заохочення молодих фахівців

·        Розвиток патріотизму та відстоювання національних інтересів

Висновок:  Причини та реалії політичної кризи в Україні криється в непродумано проведеній конституційній реформі, недосконалості виборчого законодавства, відсутності чіткої юридичної бази, низькому рівні політичної волі та свідомості. Така ситуація потребує швидкого вирішення, якого , на мою думку, можна досягнути шляхом послідовних реформ, які в умов не тільки політичної, але й економічної кризи, мають величезне значення для майбутнього України.

Категорія: Політична криза в Україні: причини, | Додав: Bogdan (22.03.2009) | Автор: Філіповський Віталій Сергійович E W
Переглядів: 3516 | Коментарі: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 6
22.03.2009
Взагалі я пропонував пропорційну систему з відкритими партійними списками. Вона хоча б відкриє очі населенню . Місця все одно продавтимуться - це факт"
Але це вирішить проблему несвідомості громадян. Стосовно мажоритарної системи, особисто я проти Незважаючи начисленні плюси мажоритарної системи (контакт з виборцями, відповідальність, відстоювання інтересів регіонів), один недолік, вже певним чином дискредитую функціонування даної системи. На увазі мається адміністративний ресурс, який в умовах мажоритарної системи взагалі перетворюється в головний інструмент проведення політичних перегонів для правлячих сил.(крім того не останню роль відіграє несправедливий поділ округів).
Конституція не вирішить питань, але регламентуватиме дії, розтавить крапки над правилами гри. Це вже плюс. Гостріше тут стоє питання вже реалізації Конституції. ,її життєздатності в українських умовах, це вже більш глибоке питання.

22.03.2009
5. Богдан Онисько (Bogdan) [Материал]
Добре, ви пропонуєте відкриті списки. По-перше чи зміниться таким чином ситуація якшо партії будуть все одно продавати місця в завідомо прохідних для себе округах. І знову ж таки формування цих округів, яким чином і так далі. тобто питання стоїть трохи глибше і на мій погляд просто реформувавши виборчий закон чи скажімо помінявши конституцію їх не вирішиш!!!

22.03.2009
Так треба і це перспектива, але перший етап повинен бути за законодавством ( це швидше і ефетивніше на першому етапі ренформування) правовий нігілізм над- то закореніле явище для України і знизити його вплив - це основна функція нового реформування, яке почнеться з професійного законодавства в тому числі.

22.03.2009
Віталій, а може варто і знижувати вплив від правового нігілізму та формування політичних традицій, а не лише професійним законодавством регулювати політичні процеси?

22.03.2009
На мою думку, ЦЕ ПРИЧИННО - НАСЛІДКОВИЙ ЗВ'ЯЗОК, ДЕ ВІДСУТНІСТЬ ПОЛІТИЧНИХ ТРАДИЦІЙ ЗУМОВЛЮЮТЬ НЕОБХІДНІСТЬ РЕГУЛЯЦІЇ ЦИХ ПРОЦЕСІВ ДЕТАЛЬНИМ ЮРИДИЧНИМ МЕТОДОМ ТА ПРОФЕСІЙНОЮ КОНСТИТУЦІЄЮ.

22.03.2009
1. Богдан Онисько (Bogdan) [Материал]
В чому недолік Конституції? Не розумію багато країн живуть взагалі без Конституції і в них не має тих протиріч, можливо питання не в тому виписано, щось в Конституції чи не виписано, а втому що є повний правовий нігілізм та відсутність політичної традиції?

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Топ-новина

Україна політична

Друзі сайту

Copyright Онисько Богдан © 2025 Сайт управляється системою uCoz