МЕМОРАНДУМ
незалежного обговорення Податкового кодексу
«Від КАТу до Кодексу змін»
Податковий кодекс Азарова-Тігіпка (КАТ) є викликом для українських підприємців, перевіркою того, чи є національне підприємництво консолідованою силою, здатною протистояти свавіллю влади, зберегти свої робочі місця, забезпечити зрозуміле майбутнє своїм родинам.
Урядовий Податковий кодекс відхилено! Але влада продовжує триматися за ідею посилення податкового тягаря на підприємців та громадян. Для них це – єдиний спосіб продовжувати вдавати реформи. Єдиний, оскільки влада не має фахової команди.
Тиском на підприємців влада хоче приховати негативні наслідки несистемних економічних реформ та відсутність широкої підтримки громадянами «податкових інновацій». Для влади це – єдиний шлях уникнути професійного та політичного банкрутства.
5 000 тисяч зауважень до урядового Податкового кодексу, наявність протиріч із Конституцією та Бюджетним кодексом! Така критична оцінка роботи економічного блоку Уряду, що утримується за кошти платників податків.
Яким повинен бути Податковий кодекс? На це питання мають відповісти ті, хто за цим кодексом буде жити – громадяни, малий та середній бізнес, керівники та бухгалтери підприємств. Натомість, бачимо, що парламентарі відправили кодекс «обговорювати» самим собі – у середовище підконтрольних громадських організацій та псевдолідерів громадської думки.
Наше завдання – об’єднати суспільство навколо цього питання і допомогти громадянам через такий захід, як «НЕЗАЛЕЖНЕ ОБГОВОРЕННЯ», донести свою альтернативну позицію до влади, паралельно, створивши ідеологію якісного кодексу – «Кодексу змін». Отже, маємо пройти шлях «Від КАТу (кодексу Азарова-Тігіпка) до «Кодексу змін». Це своєрідний exit-poll щодо провладного обговорення. Ми перевіримо владу на наявність фальшування громадською думкою – замовне обговорення не пройде!
Ідеологія «Кодексу змін» повинна ґрунтуватися на врахуванні таких засадничих принципів:
Перше - оптимізація структури української економіки. Новий Податковий кодекс має забезпечити розвиток аграрної та металургійної галузей, будівництва, туризму, прикладної науки та інформаційних технологій. Саме ці сектори є точками росту – опорою для економічних реформ.
Друге - визнати пріоритетним малий і середній бізнес. Стимулювати внутрішній попит через розвиток роздрібної торгівлі та національного товаровиробництва. Синхронізувати Податковий кодекс із Європейською хартією малих підприємств.
МСБ – ефективний каталізатор зайнятості, імпортозаміщення та розвитку внутрішнього ринку. Проблеми безробіття можуть бути вирішені тільки через державну підтримку МСБ. Це неможливо без модернізації підприємництва. Необхідно негайно визначити пріоритети такої модернізації. Вона і буде системою координат для податкового стимулювання в рамках «Кодексу змін».
Окремий фокус має бути зосереджений на імпортозаміщенні – це переробна і легка промисловість, сільське господарство, машино - та приладобудування, технології і туризм.
МСБ – найкращий прискорювач інноваційних та інвестиційних процесів. Ми вимушені наздоганяти інші держави у конкурентоспроможності. А це неможливо без новітніх рішень навколо ключових факторів конкурентної політики.
Третє - модернізація соціальних стандартів.
В одній із найбагатших країн Європи не повинно бути жебраків, людей на межі самогубства, розчарованих у належності до української нації. В основі змін має стати справедливий перерозподіл податкового навантаження, спрощення адміністрування цих платежів, пенсійна реформа, монетизація послуг, вишукування та спрямування надлишкових коштів на забезпечення не «споживчого кошика виживання», а «кошика якісного життя».
Бізнес готовий утримувати своїх співгромадян: інвалідів, пенсіонерів, непрацездатних осіб, жінок та матерів. Але бізнес ніколи не буде фінансувати неефективну владу та корупцію. Він не буде голосувати своїми податками за бездарні та популістські програми Уряду.
Четверте - ключовим пріоритетом для влади має стати життя кожного українського громадянина.
«Українські стандарти» якості доріг, комунальних послуг, громадської безпеки, екології - це не тільки провалені владою проекти, також це наслідки корупції та неефективності. Це приклади бездарного адміністрування наших податків. Зокрема, екологічне відновлення України фінансується українцями. Вони ж повинні отримати можливість і оцінити такі проекти, і контролювати видатки на них.
П’яте - ніякі кодекси не варті уваги без прийняття чотирьох принципових політичних рішень. Тільки вони прокладуть дорогу для «Кодексу змін».
Це:
- максимальне скорочення видатків на утримання влади;
- програмно-цільовий метод фінансування бюджетних витрат;
- результативна боротьба з корупцією;
- персональна і сувора політична відповідальність прем’єра, президента та голови парламенту за результати роботи влади кожних півроку.
Дотримання кожної з цих позицій заощадить мільярди коштів. Їх варто спрямувати на розвиток країни. Це дасть можливість запровадити мораторій на перевірки та податки. Це дасть нові робочі місця і бум конкурентоспроможності української економіки.
Шосте - якщо влада «зламає МСБ через коліно», настане черга «ламати» простих громадян.
Ці черги – паралельні, адже коаліція вже заборонила опозиції брати участь у виборах, заборонила громадянам мітингувати, збиратися на площах, підвищила ціни на газ, планує збільшити пенсійний вік.
І головне - розв’язанням дискусії навколо Податкового кодексу повинно бути подання до Верховної Ради не тільки його нової редакції.
Має бути поданий пакет із двох документів: перший – скорочення видатків на утримання влади, другий – доповнення до кодексу.
Фронт Змін
|