П`ятниця, 18.07.2025, 03:14
Вітаю Вас Гість | RSS

"Податковий кодекс Азарова-Тігіпка (КАТ) є викликом для українських підприємців..." - Меморандум незалежного обговорення Податкового кодексу від Фронту Змін
Горизонтальное меню с использованием CSS
Відео тижня

Дайджест новин
У Львові студенти вийдуть на Всеукраїнську акцію протесту проти комерціалізації освіти
Стрий протестує проти проекту нового Податкового кодексу
Центр громадської адвокатури дав висновки проекту закону України "Про Лобіювання"
Сьогодні о 19.00 год. відбудеться голосування за затвердження списків кандидатів в депутати до Львівської міськради.
У виборчих бюлетенях Львівщини лідируватиме Партія регіонів
СБУ “порадила” історику, який вивчає діяльність УПА, подумати про сім’ю
Експерти УЄФА позитивно оцінили хід будівельних робіт на новому стадіоні у Львові - Губицький
Депутати Львівщини висловили недовіру Василеві Горбалю
Із депутатів в мери: Тягнибок підсиджує Садового
Села Львівщини співпрацюють з ООН

Погода
Погода в Львові

Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Головна » Статті » Політична криза в Україні: причини,

Проблема реформування в кризових умовах на прикладі зміни правил політичної гри

Коваленко Антон

Запорізький національний університет

Факультет соціології та управління, 2 курс
 
 
 

Мабуть, найбільш часто вживаним слово на сьогоднішній день стає «криза». Економіка, промисловість, політика, соціальна політика, держава, світ – все навколо нас потерпає від цього жахливого стану… Але насправді наші дії, а значить і результат, передусім залежить від погляду на кризу. З одного боку, можна розглядати кризу як процес застою, який треба перечекати, сподіваючись на Бога, долю або, як зазначають провідні економісти, на міжнародний ринок. Але в очікуванні результату він не прийде. Можна поглянути на кризу як на потенціал, який ми можемо реалізувати. Вона відкриває ті проблеми, які існували до того перманентно, і виникає безпрецедентний шанс вирішити їх, реалізувавши певні стратегічні реформи.

Безумовно, погляд на кризу як потенціал є більш ефективним та актуальним. Розглянемо тоді можливість реформування в умовах кризових явищ в політичні сфері. Парламент, який тривалий час не працює, фіктивна недієва коаліція, відсутність системи стримувань і противаг в Конституційній моделі функціонування органів державної влади. Цей перелік може бути продовжений. Безумовно, ситуацію треба змінювати, тільки яким чином?

Мінімум три-чотири ключових варіантів існує на сьогоднішній день для реалізації. Президентська республіка, парламентська, президентсько-парламентська. Повернення до мажоритарної форми виборів, створення відкритих списків (у трьох редакціях). Такі проекти створені, в достатній кількості. І «технічна» складова реформування більш-менш визначена.

Єдине, що можу зазначити – проекти недопрацьовані, а головне – не узгоджені між різними суб’єктами політичного процесу. А це означає, що жодне рішення не зможе бути прийняте, через відсутність сили, яка може приймати рішення одноосібно, або компромісу між різними силами.

Таким чином ми виходимо на іншу складову будь-якого реформування в політичній сфері. Назвемо його «орієнтаційно-виховним» аспектом. До нього входять такі елементи:

ü формування політичної культури у населення, виховання поваги до правил гри;

ü пошук можливостей для компромісів між політичними силами;

ü створення практики прийняття виважених рішень замість спонтанних, непродуманих проектів.

І якщо напрацювання технічної складової існує, то жодна з політичних сил не може представити бачення іншої складової в теорії. На практиці ж взагалі компроміси знаходяться виключно у формі політичного торгу. І поки вищезазначені механізми не будуть визначені та реалізовані, будь-яка реформа приречена на провал.

Як приклад, можемо вказати Закон № 2222 від 08.12.2004. Зміни до Конституції приймались під тиском, спонтанно. Результатом є повне розбалансування відносин між галками і інституціями влади та той хаос, який ми зараз бачимо в політичній сфері.

Для наближення до ідеалу «орієнтаційно-виховного» аспекту можу запропонувати такі методи:

ü розділити запропоновані моделі реформування на 2 – 3 групи (президентська форма, парламентська, президентсько-парламентська; мажоритарна, пропорційна, відкриті списки);

ü визначити сили, які підтримують той чи інший варіант реформ;

ü за спільними переговорами втілити моделі у чіткі узгоджені проекти законів;

ü винести на голосування 3 закони;

ü через систему соціальної реклами почати процес пропаганди поваги до системи правил, норм, законів.

Не можу не зважати на те, що в існуючих реаліях та стані сформованості політичної еліти реалізація запропонованих кроків майже неможлива, але без їх втілення реформування так само виглядає неможливим. В ідеалі реалізація запропонованих методів була б в умовах формування нової політичної еліти (а вибори в Тернополі показали, що це також можливо). Тому, сподіваємось на те, що тривалий час встановлення таких традицій, як виваженість рішень, компромісні відносини в політикумі та повага до законів у населення може стартувати саме в даній кризі, а криза-потенціал буде максимально реалізований.

Категорія: Політична криза в Україні: причини, | Додав: Bogdan (22.03.2009) | Автор: Коваленко Антон E W
Переглядів: 873 | Коментарі: 10 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 9
24.03.2009
9. Богдан Онисько (Bogdan) [Материал]
А що означає виховувати патріота?

Знаєте за СРСР також виховували "патріотів" заганяли в піонери, консомольці. Я не маю нічого проти в цьому є певний позитив але, коли формується штучно певний штам поведінки, думки і т. д. з цього нічого доброго не буде.

Патріот це стан душі і він ніколи не буде бити себе в груди і казати "Я люблю Україну!!!!!!" Я його не виховаєш штучними методами. Це потрібно проникнутись історією переживаннями нації і самому без жодного примусу.

А в нас не можуть визначитись не те що з поняттям "національна ідея" не знають що таке "нація"!!!!!!!!!!!!!!


24.03.2009
8. Вікторія (Вікторія) [Материал]
я мала на увазі,що вони говорять,що вирішуюь,але наспавді це лише ілюзія того,що вони намагаються вивести країну із соціальної кризи!!!!!

24.03.2009
Дякую за коментар!

Але питання як раз в тому, що уряд і не намагається вирішити соціальну крищу, що склалась. З приводу ціни держави, в певній мірі погоджуюсь. Але саме тому як раз патріотам доволі важкувато буде піднімати державу до рівня Європи.


24.03.2009
6. Вікторія (Вікторія) [Материал]
Антоне,я повністю з вами згодна що до формування політичної свідомості громодян та поваги до правил.На мою думку,це відіграє одну з вирішальних ролей в нашому суспільстві.Вона і є початком тієї соціальної кризи,яку намагається вирішити наш уряд!Наше суспільство не знає ціну нашої держави,а отже вона не виховує патріотів,які і піднімуть нашу країну до європейського рівня!!!

22.03.2009
Гліб!

Я мав на увазі, що в разі встановлення умов, які прописані вище, тоді можуть успішно сформуватись такі елементи, як повага до законів, виваженість рішень...


22.03.2009
Віталію, а ось саме намагання сформувати систему, в рамках якої еліта буде здатна на компроміс, а не тільки на банальний торг (хоч і в рамках компромісу він присутній), і створить нормальну систему взаємин між суб"єктами владних відносин.

Як це зробити? В ідеалі - змінити політичну еліту. І це можливо, через прихід нових сил до влади. Також, можна проводити низку круглих столів через систему громадських організацій... А взагалі тут потрібна сама потреба суспільства у такій системі взаємин у владі, тому, багато чого залежить і від нас самих.


22.03.2009
Антоне ти казав про те що проекти не узгодженні між суб'єктами політичного процесу. Мені здається, що процес узгодження може перетворитися на відому практику політичних торгів, як вважаєш яким чином вивести процес співпраці політичних сил на новий рівень?

22.03.2009
Думаю, що не відпаде, бо існуючі правила надзвичайно неузгоджені, недосконалі...

Система стримувань і противаг між гілками і інститутами влади не прописані, половина законів необхідних для функціонування них не прийняті...

Змінювати це все одно треба буде, як на мене.


22.03.2009
1. Богдан Онисько (Bogdan) [Материал]
Антоне, от ви говорите про чотири варіанти реформування політичної сфери, Питання А чи варто? Ви ж самі стверджуєте що таке реформування не буде ефективним, а якщо змінити оцей орієнтовно-виховний аспект то чи не відпаде просто необхідність в такому реформуванні Законів?

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Топ-новина

Україна політична

Друзі сайту

Copyright Онисько Богдан © 2025 Сайт управляється системою uCoz